19 | 08 | 2020
Het verkopen van onroerend goed vereist kennis, ervaring en technieken die alleen vastgoedbedrijven kunnen beheersen. Hoezeer de eigenaar ook vertrouwt op zijn managementvaardigheden, deze zijn niet te vergelijken met de praktijk en souplesse in onderhandeling en beheer die een vastgoedbedrijf verwerft tijdens zijn traject. Wat een immobiliënkantoor kan doen om je eigendom te verkopen en jij niet - Promotie van het eigendom: het is verantwoordelijk voor het bekendmaken van het eigendom bij de doelmarkt. Het beschikt over de nodige verkoop- en overtuigingstechnieken om de koper te doen beseffen dat dit precies het huis is waar hij al die tijd naar op zoek was. - Advies over het verkoopklaar maken van het huis: om een huis zo te verkopen dat het de doelgroep aanspreekt, moet het een voorbereidingsproces doorlopen. Dit is niet gekoppeld aan de persoonlijke voorkeuren van de verkoper, maar om de neutraliteit te bereiken die de perceptie van de koper nodig heeft om het onroerend goed objectief te kunnen beoordelen. - Distributie van advertenties: om een bevredigend bereik te hebben, moet een woning worden geadverteerd in verschillende sociale netwerken en op verschillende portalen. Sociale media-accounts voor onroerend goed zijn de plaatsen waar potentiële kopers op zoek gaan naar beschikbare aanbiedingen. Als dit beheer wordt uitgevoerd door de eigenaar, is het zeer onwaarschijnlijk dat het niveau van respons wordt bereikt dat nodig is om het onroerend goed binnen de verwachte tijd te verkopen. - Plaatsing en beheer van advertenties op internet: dit is verantwoordelijk voor het maken, plaatsen en beheren van advertenties op vastgoedportalen. De overgrote meerderheid van onroerend goed zoekers voor de aankoop toevlucht nemen tot deze portals en alleen makelaars zijn gemachtigd om advertenties te registreren in hen. Dit is een grote beperking voor eigenaars van onroerend goed. - Aanbeveling van het onroerend goed aan zijn klantenportfolio: het makelaarskantoor heeft een portfolio van actieve klanten die op dit moment op zoek zijn naar een onroerend goed om te kopen. Terwijl de eigenaar op zoek moet gaan naar zijn potentiële klant, hoeft het makelaarskantoor het nieuwe onroerend goed alleen maar aan te bieden aan de klanten die er al naar op zoek zijn. Met andere woorden, het hoeft alleen de juiste klant te vinden onder de groep die het al heeft. - Optimalisatie van de onderhandelingen: de eigenaar beheerst de onderhandelingstechnieken niet die nodig zijn om de juiste prijs te krijgen. Sommige eigenaren geven geen euro toe, terwijl anderen tegen een zeer lage prijs kunnen verkopen om snel geld in handen te krijgen. - Advies over de verkoopprijs: om een huis binnen de verwachte tijd te verkopen, moet de prijs marktconform zijn. Een makelaarskantoor adviseert hierover, zodat de prijs niet te hoog is en niet leidt tot verlies voor de verkoper. Bij Esphouses hebben we al een klant die op jouw woning zit te wachten. Zodra je het aan ons toevertrouwt, zullen we alle noodzakelijke mechanismen in werking stellen zodat de verkoop in de kortst mogelijke tijd en tegen de beste marktprijs plaatsvindt.