Als je een huis koopt, is een van de noodzakelijke procedures de wijziging van de houder van de contracten voor elektriciteit, water, gas, telefoon, internet, huisvuil, IBI, gemeenschap van eigenaars of andere gecontracteerde diensten.
Voor de formaliteiten moet je contact opnemen met elk bedrijf, de nodige documenten afgeven, naar hun kantoren gaan... Weet je hoe je het elektriciteitscontract kunt wijzigen? Weet je welke documenten nodig zijn om het watercontract te wijzigen? Hoe wijzig je de kadastrale gegevens? Hoe verander je de automatische afschrijving van de rekeningen op je bankrekening? Hoe lang heb je voordat het gas wordt afgesloten?
Dit zijn procedures die kennis en tijd vereisen omdat alles correct moet worden ingediend om verspilde reizen of meerdere raadplegingen en aanvragen van documenten bij verschillende instanties te voorkomen.
Bij Esphouses verzamelen en presenteren we alle benodigde documentatie, onderhandelen we over de beste voorwaarden, schrijven we de rekeningen direct over naar je bankrekening en lossen we alles binnen 48 uur op.
Identiteitsdocumenten van de vorige en huidige eigenaar, details van de woning, bankrekeningnummer, CUPS (Universal Code of Supply Point) voor elektriciteit en gas, keuringsrapport, aankoopcertificaat, bewijs van bewoonbaarheid en certificaat van tweede bewoning van kracht...
Maak je geen zorgen over het papierwerk, wij zorgen voor alles.